mandag den 7. oktober 2013

Livsenergi

Vågnede lørdag morgen og var bare fyldt af en ubændig trang til livet, Var i nogle skønne livgivende minutter fri for den bræmme af vat jeg efterhånden er vant til omgiver min hjerne, fri for ømheden i leddene, fri for trætheden. Og jeg lagde planer for en dag fyldt med aktivitet.

Planer der ikke kunne stå mål med virkeligheden, da jeg stod op og gik i gang, men de blev til et dejligt spark i den rigtige retning - og ikke mindst endnu et spring i mit mod og humør. For det var simpelthen så skønt at have mærket livsglæden fylde sig så ovevældende og lige glemme bekymringer og bevidstheden om min situation og behandling.

En lille oase, som jeg stadig kan hente glæde fra. Og energien til lige at blive ved lidt længere - så udflugterne ud af sofaen nu er både flere og af længere varighed - og i dag nåede jeg op på at cykle 25 minutter i motionscenteret - nuvel det var en kamp, men jeg gjorde det!

Igen det er noget underligt noget, for jeg synes jo ikke, jeg har manglet livsglæde og mod og håb i forløbet, men det er bare, som der er blevet skruet op for det eller det er kommet til at lyse klarere.

Det igen at kunne lægge rimelige realistiske planer for fremtiden spiller nok en kæmpe rolle i dette her. I ugen der er gået har jeg lavet aftale om hvornår mit arbejde skal genoptages og skønt det er knapt 2 måneder ud i fremtiden er det jo et gennembrud. Og jeg glæder mig.

Jeg fik også en dejlig gave, da 'Foreningen til støtte af erhvervsaktive Sygdomsramte borgere' bevilligede mig et tilskud til en rekreationsrejse umiddelbart før jeg igen starter forsigtigt op på arbejde. Det er en stor ting, at blive tænkt på, på den måde.

En rejse jeg har hygget mig at bestille i dag. Det er nok lidt, som om jeg har fået min fremtid tilbage i og med jeg kan gøre mine planer konkrete igen.

Og centimetermålet er allerede en femtedel kortere end på billedet her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar