onsdag den 24. juli 2013

Hvorfor har du ikke noget hår?

Et meget relevant spørgsmål fra en sød og nysgerrig lille pige, der var med sin mor i Løvbjerg, da jeg lige var inde at købe et par ting der i går.

Jeg må indrømme, at jeg var lige ved bare at ignorere hende, for jeg var træt og optaget af mine egne tanker, men hun var heldigvis insisterende nok til at spørge igen. Og jeg fortalte så, at det er fordi jeg for tiden får noget medicin, der får mit hår til at gå væk, og at det kommer igen, når jeg er færdig med medicinen.

Pigens mor var heldigvis klog, hun satte på hug hos hende og spurgte om ikke hun kunne huske mormor, ikke noget med at tysse eller det kan vi snakke om når vi kommer hjem.

Og vi udvekslede et par småbemærkninger blandt andet om sommerfrisure og den slags, og jeg gik takket være denne lille pige lidt gladere ud af Løvbjerg end jeg var gået ind.

Dejligt befriende at få benævnt tingene som de nu engang er uden det store drama.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar